
baryton
Siden 2019 har Mads Andersen været fast medlem af DR Koncertkoret. Som solist har han særligt arbejdet med opera og har medvirket i flere produktioner ved Copenhagen Opera Festival.
Derudover er han medstifter af satiregruppen MAGT, hvor han arbejder som sanger, performer og skuespiller. Mads har desuden en omfattende baggrund inden for kor- og ensemblemusik fra Roskilde Domkirkes Drengekor, Dekorum, Christian IV’s Vokalensemble, Mogens Dahl Kammerkor og Vokalensemblet.
Han er uddannet fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium med bachelor- og kandidatgrad i klassisk sang samt kandidat i musikvidenskab fra Københavns Universitet.